تقویت حافظه با عسل

تقویت حافظه با عسل طبیعی

تقویت حافظه

دانشمندان آمریکایی به تازگی دست به آزمایش های جالبی زده اند . آنها در یک نوبت به افراد مسن از نوشابه هایی که با گلوکز شیرین شده بود و در نوبت دیگر از نوشابه هایی که با ساخارین شیرین شده بودند. استفاده کردند. این محققان برای آزمایش های حافظه این افراد یک سری تست های روانی درباره حافظه  به آنها محول کردند و به وسیله این تست ها پارامتر های حافظه آنها را اندازه گیری کردند.

نتیجه این آزمایش ها معلوم کرد هنگامی که افراد به جای نوشابه های ساخارینی از نوشابه های حاوی گلوکز استفاده می کنند . در انجام تست های حافظه موفق تر هستند، بخصوص در زمینه به خاطر سپردن لغات موفقیت آنها چشمگیر است.

تقویت کننده های عقل

عسل پادشاه نسخه های تقویت حافظه کودکان

از طرفی ویتامین d موجود در عسل اعمال بین کلسیم و فسفر را تنظیم می کند و در نتیجه اعصاب کار خود را خوب انجام می دهد. اعصابی که با یون های کلسیم و فسفر همبستگی دارند. امروزه معلوم شده است تمام نقاط آنها نگهدارنده حافظه می باشند. از نظر علمی صمغ موجود در عسل نمی گذارد جدار عروق سفت شود و حالت الاستیسیته خود را از دست بدهد و جدار عروق را نرم نگه می دارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب میرسد و مطالب بهتر در حافظه می ماند و موجب تقویت حافظه گردیده و کمتر به دست فراموشی سپرده می شود. ازسوی دیگر عسل دارای مقدار فراوانی گلوکز است.

والدینی که مایل اند کودکانشان حافظه و رشد و نمو بهتری داشته باشند می توانند عسل طبیعی را بعد از یک سالگی در وعده غذایی کودکان خود قرار دهند.

با اشاره به اینکه افرادی که از ابتدای دوره جوانی مصرف عسل را در وعده غذایی خود جای داده اند کمتر دچار پیری زودرس می شوند و عمر طولانی تر دارند باید بدانید که عسل برای جلوگیری از فشار خون بالا، ورم مفاصل، بی خوابی و افزایش مقاومت بدن و تقویت حافظه بسیار مفید است.

 

فراموشی در طب سنتی


یکی از اختلالات و مشکلات مربوط به مغز، نسیان(فراموشی) است. در قدیم حکما دو نوع حافظه در نظر می‌گرفتند: حافظه صورت‌ها و اشکالی که می‌بینیم (قوه خیال) و حافظه معانی (قوه حافظه که امروزه با عنوان حافظه شناخته می‌شود).

امروزه اکثر افراد دچار ضعف هضم هستند، درنتیجه خوردن چند نوع غذا با هم، خوردن دوغ و آب با غذا، نجوییدن خوب غذا، مرتب نبودن زمان غذا خوردن و غیره، رطوبت زائد (به جای انرژی مفید) در بدن تولید می‌کند؛ درنتیجه انرژی لازم برای انجام کارهایش را ندارد، دچار کمبود ویتامین می‌شود و اختلال در حافظه به وجود می‌آید. این افراد باید از سردی و رطوبت دوری کنند و تا حدودی از گرمی‌جات استفاده کند.

از علل شایع اختلال حافظه، افزایش سردی و تری یا سردی و خشکی است و اولین قدم در بهتر شدن، پرهیز و رعایت تدابیر مزاج مربوطه است؛ مثلاً فردی که از غذاهای رطوبتی استفاده می‌کند یا غذای خوب نمی‌خورد، بیداری زیاد، تشتت فکری، استفاده زیاد از موبایل و بازی‌های کامپیوتری دارد، صرفاً با مصرف عسل و مویز حافظه بهتری پیدا نمی‌کند.

جهت تقویت حافظه بهتر است عسل را به صورت زیرزبانی استفاده کنند و آرام بمکند تا به مغز برسد، مصرف یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی به صورت ناشتا برای تقویت حافظه توصیه می‌شود.

کبد گرم چیست

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه