درمان بیماری های قلبی با عسل

درمان بیماری های قلبی با عسل

درمان بیماری های قلبی با عسل، این ماده غذایی برای قلب خاصیت شگفت انگیز دارد. از سالها قبل، عسل به عنوان غذا و دارو استفاده شده است.

درمان بیماری های قلبی با عسل بخاطر ترکیبات گیاهی مفیدی است که در عسل وجود دارد و قندهای فروکتوز و گلوکز که مستقیم جذب بدن می شوند.

مزایای بهداشتی عسل

عسل حاوی برخی از مواد مغذی است که برای قلب بسیار مفید واقع می شود. عسل یک مایع شیرین و ضخیم ساخته شده توسط زنبور عسل است.

خواص عسل طبیعی در درمان بیماری های قلبی و عروقی غیر قابل انکار است. درمان بیماری های قلبی با عسل طبیعی با خواست خداوند امکان پذیر است . با مصرف عسل طبیعی بدن خود را بیمه کنید در مقابل بسیاری از بیماری ها علی الخصوص بیماری های قلب و عروق، زیرا عسل طبیعی بدلیل داشتن دیاستاز چربی های اطراف قلب را آب می کند.

امام کاظم (ع) فرموده: عسل برای بیماران شفای عاجل و قاطع است.

قلب پرکارترین عضله بدن است که از بدو تولد شروع به کار می کند و با استراحت آن، انسان و حیوانات به استراحت ابدی می پردازند. این عضو بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد و به همین دلیل درمان بیماری های قلبی با عسل از اهمیت زیادی برخودار است.

درمان بیماری های قلبی با عسل انرژی مورد نیاز عضلات از طریق سوختن گلوکز داخل یاخته های بدن آزاد می شود و ثابت شده که عسل طبیعی به علت داشتن گلوکز زیاد گاه سهل التجزیه و انرژی زاست و تأثیر بسیار مهمی روی عضلات‌ قلب در انواع مختلف بیماری های قلبی دارد .

از طرفی عسل باعث تحریک و تقویت قلب و هم چنین باعث گشاد شدن رگ ها شده و جریان خون را در درون شریان های انشعابی افزایش می دهد، از طرف دیگر سبب بهبود وضع فشار مایعات بدن شده و فشار خون را تنظیم و از سکته قلبی جلوگیری می نماید.

وقتی سرعت جریان خون در قلب و عروق زیاد شود، مقدار هموگلوبین خون افزایش می یابد و این افزایش سبب جذب اکسیژن بیشتر در شش ها و در نهایت شادابی بیشتر به علت اکسیژن رسانی بیشتر به سلول‌های بدن و دفاع کار آمدتر مواد زاید آنها می شود . این توجیهات علمی ثابت می کند که مصرف عسل در افراد سالم موجب طول عمر بیشتر قلب آنها می شود و در بیماران قلبی باعث تقویت عضله قلب و تشدید فعالیت آن می گردد.

برخی از پزشکان متخصص قلب و عروق با انجام تحقیقات روی بیماران قلبی از طریق مصارف خوراکی یا تزریقی عسل، مصرف عسل را برای سالم نگه داشتن قلب افراد سالم یا تقویت قلب بیماران قلبی را بسیار مفید دانسته و توصیه کرده اند.

دکتر گولومب، جهت درمان بیماری های قلبی با عسل، مصرف ۵۰ تا ۱۴۰ گرم عسل در روز به مدت ۲ ماه را توصیه کرده است. افراد سالم، برای تقویت عمومی بدن و سالم نگهداشتن قلب و عروق خود، روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و شربت عسل مذکور را بنوشند.

همچنین توصیه می شود که بیماران قلبی ضمن اینکه تحت نظر پزشک معالج خود هستند، با مصرف عسل به تقویت کار قلب خود کمک کنند، توصیه می شود تمام بیماران قلبی، به ویژه آن دسته از بیماران مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند ، از مصرف عسل کوتاهی نکنند.

درمان بیماری های قلبی با عسل

دکتر ج- ن توماس در مقاله ای در نشریه Lancet می گوید : در موارد ضعف قلب، مشاهده شده است که عسل می تواند تأثیر زیادی در بازگرداندن فعالیت قلب و زنده نگهداشتن بیماران داشته باشد.

قلب نوعی عضله است و مانند تمام عضلات دیگر به وسیله عسل برانگیخته شده و انرژی مورد نیاز عضله خسته شده اش را تأمین می کند. شیمرت (پزشک) جهت درمان بیماری های قلبی با عسل از این ماده شفابخش برای تقویت قلب پس از انجام یک عمل جراحی سخت نام برده است و آن را روی ۲۶ بیمار مبتلا به آنژین دوپواترین ( ۱۰ میلی گرم در روز) تزریق کرده و دگرگونی و بهبودی حالت کلی آنها بسیار خشنود کننده بوده است.

زایس با تزریق عسل در قلب یک بیمار هفتاد ساله که اعضای پائین کالبد او ورم کرده بود نتایج خوبی به دست آورد.

لونارد جهت درمان بیماری های قلبی با عسل و بیماران قلبی که از بی خوابی رنج می بردند یک لیوان شربت عسل ولرم (عسل محلول در آب) پیش از خوابیدن و شب هنگام توصیه می کند. خوردن عسل تپش قلب را تنظیم می کند . پایگاه اینترنتی بهداشت به نقل از پژوهشگران نوشته است خوردن عسل یکی از بهترین راه های درمان تپش قلب است و بهترین روش درمانی آن خوردن یک لیوان آب ولرم و یک قاشق عسل و نصف لیمو ترش قبل از خوابیدن است .

روش تغذیه با عسل جهت درمان بیماری های قلبی با عسل

۱.تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق، به مدت سه ماه به طور مدام ادامه دهید. ۲.برای مدت سه ماه ، هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید (روزانه ۹۰ گرم) هر قاشق غذاخوری ۱۰۰ گرم عسل جا می گیرد.

۳.سعی کنید مصرف در حد ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.

۴.عسل مصرفی را نیم ساعت بعد از صبحانه ، ناهار و شام به صورت شربت مصرف کنید. ۵.در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل طبیعی (یک پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب ولرم کاملاً حل کنید و بنوشید.

۶.پس از سه ماه ، کمک درمانی با عسل را به مدت سه ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵ گرم عسل در هر نوبت ۴۵ گرم در روز ادامه دهید.

۷.پس از اتمام ماه ششم ، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است .

عسل و درمان بیماری های قلبی با عسل

توصیه می شود که از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مرباخوری عسل باشد بنوشید. چون بیماری قلبی به مسائل عصبی نیز ارتباط دارد در قسمت عسل و درمان بیماری های گوارشی و عصبی نظری افکنده و ادامه مصرف عسل را به آن صورت انجام دهید.

از رسول اکرم ( ص) نقل است : کسی که در هر ماه یک بار عسل بخورد، به قصد شفایی که خداوند در قرآن درباره عسل فرموده از خطر ۷۷ مرض مصون می ماند. چون همانطور که می دانید استفاده از دارو ۵۰ درصد درمان است و تلقین به نفس نیز ۵۰ درصد درمان، پس با نیت درمان و سفارش رسول اکرم (ص) نیت کرده و عسل را بعنوان درمان برای هر بیماری خود استفاده کنید.

فواید عسل برای قلب در کاهش کلسترول

عسل همچنین باعث بهبود کلسترول می شود.

سطح کلسترول LDL بالا یک عامل خطر قوی برای بیماری قلبی است.

این نوع کلسترول نقش مهمی در آترواسکلروز، ایجاد چربی در شریان ها دارد که می تواند به حملات قلبی و سکته مغزی منجر شود.

جالب توجه است که مطالعات متعدد نشان می دهد که عسل برای قلب می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد.

کاهش کلسترول با عسل

عسل می تواند تری گلیسرید را کاهش دهد. افزایش تری گلیسیرید خون یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است به همین خاطر درمان بیماری های قلبی با عسل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سطوح تری گلیسیرید در رژیم غذایی با قند و کربوهیدرات های تصفیه شده افزایش می یابد.

باز هم عسل یک منبع غنی از فنل ها و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی است. بسیاری از این موارد به کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

عسل برای قلب کمک به درمان حملات قلبی آنها ممکن است شریان ها را در قلب شما گسترش دهند و جریان خون را به قلب شما افزایش دهند.

آنها همچنین می توانند از ایجاد لخته شدن خون جلوگیری کنند، عسل برای قلب می تواند مانع حملات قلبی و سکته مغزی شود.

محققان معتقدند که توانایی های شفا عسل از اثرات ضد باکتری و ضد التهابی آن و همچنین توانایی آن برای تغذیه بافت های اطراف بدست می آید.

جالب توجه است که عسل ممکن است انتخاب خوبی باشد و شواهد نشان می دهد که خوردن عسل برای قلب بسیار موثر است.

حقایق باور نکردنی در مورد عسل برای قلب

عسل به خواص زخم و علائم ضد باکتری مرتبط است.

این دارو در بیش از ۵۰۰۰ سال استفاده شده است.

عسل می تواند شکر را در وعده های غذایی جایگزین کند و یک گزینه سالم تر را فراهم نماید.

تمدن های باستانی مانند یونانی، مصری ها، رومی ها و چینی ها به عنوان درمان برای همه چیز از زخم ها به بیماری های قلبی استفاده شده است.

به تازگی، محققان دریافتند که مصرف منظم عسل برای قلب ممکن است به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی حتی به سلامت قلب و عروق شما کمک کند. یافته های این تحقیق نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی که در عسل یافت می شوند، آن را یک درمان عالی شیرین برای کمک به قلب شما می کنند.

عسل باعث کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی می شود، این مطالعه توسط محققان ایرانی در سال ۲۰۰۸ انجام شد.

در آن ۳۸ نفر که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند را انتخاب کردند و به هر فرد ۷۰ گرم عسل طبیعی در طول ۳۰ روز داده شد. وزن بدن، شاخص توده بدنی (BMI)، وزن چربی بدن و کلسترول تام قبل از مطالعه و پس از تکمیل آن اندازه گیری شد.

محققان دریافتند که عسل برا قلب باعث کاهش وزن بدن و چربی بدن و کاهش کلسترول می شود.

مطالعه به این نتیجه رسید که مصرف عسل طبیعی می تواند به کاهش عوامل خطر قلبی عروقی کمک کند.

عسل برای کاهش فشار خون

در مطالعه دیگری که توسط محققان مصری انجام شد، عسل خام کاهش فشار خون وریدی، فشار خون پایین بطن راست را نشان داد.

هنگامی که فشار خون وریدی کاهش می یابد، تراکم در سیستم وریدی کاهش می یابد.

برای به حداکثر رساندن مزایای عسل برای قلب و عروق و درمان بیماری های قلبی با عسل، انتخاب نوع خام یا طبیعی باید باشد و نه پردازش شده.

در صورت امکان، از کشاورزان زنبور عسل خرید نمایید تا عسل را که تازه از کندو خارج شده است دریافت کنید.

این عسل طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش بیماری قلبی خواهد داشت.

فشار خون و عسل

تأثیر بسزای عسل برای قلب

اگر می خواهید روزانه ۷۰ گرم مصرف کنید، می توانید آن را به راحتی به آب گرم یا چای تزریق کنید.

شما همچنین می توانید یک فنجان دارچین برای مزایای بهداشتی اضافی به آن اضافه کنید.

این کار باعث تأثیر دو چندان در بهبود عملکرد قلب خواهد شد.

مهم است که توجه داشته باشید که اگر شما دیابت دارید، قبل از مصرف عسل باید با پزشک خود صحبت کنید.

زیرا ممکن است تغییرات شدیدی در میزان قند خون شما ایجاد شود.

مزایای جایگزین عسل برای قلب

علاوه بر تقویت سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی، عسل می تواند به روش های متعددی برای بهبود سلامت شما کار کند.

خوردن عسل در بهبود بخشیدن به قلب و تأثیر گذاشتن آن بر گردش خون بسیار مفید و کارآمد است.

در آن عده از کسانی که فشار خون پایین دارند کمک به تنظیم فشار خون آنها می کند.

عسل می تواند قلب شما را قوی کند و این امر سبب بهتر شدن گردش خون نیز می شود.

مصرف روزانه عسل باعث تقویت سیستم ایمنی شده که ما را در برابر خطر های قلبی کمک می کند، عسل برای قلب مانند دارو عمل میکند.

کارایی عسل بر جریان خون

هنگامی که جریان خون در قلب شما افزایش یابد و یا عروق قلب شما زیاد شود، سبب می شود که هموگلوبین خون بیشتر تولید شود که همین امر باعث جذب اکسیژن فراوانی در شش ها می شود.

عسل برای قلب می تواند به آن دسته از کسانی که دچار بیماری قلبی و عروقی هستند کمک بسیاری کند مانند بهبود بخشیدن به عضله قلب و تقویت آن.

استفاده از نوشیدنی عسل برای قلب

در برخی از افراد استفاده کردن روزانه و همیشگی عسل می تواند باعث بی میلی شود.

به همین دلیل پیشنهاد می گردد که افراد سالم برای داشتن بدنی مقاوم و سیستم ایمنی قوی روزانه یک قاشق عسل را در آب سرد میل کنند و یا از سکنجبین عسلی استفاده نمایند، این کار باعث بهتر عمل کردن قلب آنها هم شود.

طبق تحقیقات به عمل آمده در رابطه با مصرف عسل برای قلب به این نتیجه رسیده اند :

همه ی بیماران قلبی به خصوص بیمارانی که دچار گرفتی رگ های قلب هستند به هیچ عنوان از خوردن و استفاده از عسل اجتناب نکنند.

خاصیت و درمان دارچین و عسل برای قلب

این دو ماده موثر در عملکرد قلب سبب ضد التهابی در حفظ شریان های قلبی می شوند و به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک می کنند.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه