درمان رفلاکس با عسل

درمان رفلاکس با عسل

درمان رفلاکس با عسل

اگر دچار رفلاکس معده هستید، بهترین پیشنهاد ما برای شما استفاده از عسل طبیعی است. می‌توانید قبل از خوردن هر وعده‌ی غذایی یک قاشق عسل میل کنید، البته دقت کنید، عسلی که مصرف می‌کنید طبیعی و حرارت ندیده باشد، چون حرارت، باعث ازبین رفتن خواص عسل می‌گردد.
رفلاکس معده یا GERD یک بیماری گوارشیست، این بیماری عضله‌ی تنگ‌کننده‌ی پایینی مری (LES) را درگیر می‌کند. این عضله، حلقه‌ایست که بین مری و معده قرار دارد، درد و یا سوزش معده از علائم این بیماری هستند. بعد از مصرف، عسل دیواره مری را می‌پوشاند و با این کار به بهتر شدن التهاب یا آسیب مری کمک می‌کند، که در نهایت علائم رفلاکس معده را کمتر می‌کند.
جارویس تو کتاب معروف «طب سنتی» گفته است که مخلوط کردن سرکه سیب با عسل، می‌تواند قدرت ترمیمی سرکه سیب به عنوان داروی قوی، برای از بین بردن باکتری‌های مضر در درمان رفلاکس اسید معده را تقویت نماید.

درمان رفلاکس معده با عسل

  1. یک قاشق چای خوری از پودر شنبلیله را بجوشانید. با کمی عسل شیرین کنید و ناشتا بنوشید. بعد از آن یک قاشق غذاخوری عسل بخورید.

  2. یک لیوان ماست که یک قاشق غذا خوری عسل به آن اضافه شده باشد، آن را روزانه ۳ بار مصرف کنید.

  3. اسید معده را کاهش می دهد. دیگر اثری از ترشی معده نخواهد دید.

  4. سه پره سیر با شیء باریک سوراخ شوند. آنها را ناشتا ببلعید تا با معده فعل و انفعال داشته باشد، فایده درمانی آن را خواهد دید، دقت کنید اگر سه پره سیر بدون این که سوراخ شوند خورده شوند هیچ فایده ای نخواهد داشت. بعد از بلعیدن سیرها (به مقدار دو قاشق مربا خوری) شنبلیله خشک را در نیم لیوان آب جوشانده؛ با عسل شیرین و همراه با ۱۰ قطره روغن سیاه دانه به مدت یک هفته بنوشد. شما نه تنها درد های معده و ترشی آن را احساس نمی کنید. بلکه آن را یک داروی مفید برای دردهای معده و روده‌ها می‌دانید. شما نه تنها درد های معده و ترشی آن را احساس نمی کنید. بلکه آن را یک داروی مفید برای دردهای معده و روده‌ها می‌دانید.

درمان کبد چرب با عسل

درمان رفلاکس معده و راه پیشگیری از آن

بی شک تغییر در سبک زندگی یکی از ساده ترین روش‌های پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی است. پرهیز غذایی می تواند به بهبود علایم رفلاکس و پیشگیری از بروز آن کمک کند. بنابراین اگر به رفلاکس معده دچار هستید درمان رفلاکس معده با عسل یکی از بهترین روش هاست؛ همچنین خوردن غذا به اندازه، پرهیز از پرخوری، کاهش مصرف فست فود، نوشابه های گاز دار، سس آماده به خصوص سس قرمز و غذاهای سنگین و بسیار چرب، کم کردن نوشیدن چای، ترک سیگار و قلیان، کاهش وزن و داشتن برنامه منظم ورزشی (حداقل روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی) در کاهش علائم یا پیشگیری و درمان رفلاکس مؤثر هستند؛ به علاوه کنترل استرس و تعدیل فشارهای روانی در کنترل رفلاکس بسیار مؤثر است.

مقاله چرا عسل بخوریم؟؟؟؟

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
ارسال دیدگاه