عسل زول چیست

عسل زول چیست

این سؤال مطرح است که عسل زول چیست و از چه گیاهی استحصال می شود؟

در کشور ما با توجه به وجود پوشش گیاهی متنوعی که در اکثر مناطق وجود داشته، می توانیم گونه های مختلفی از یک عسل طبیعی را بشناسیم که از خواص منحصر بفرد دارویی و درمانی برخوردار بوده اند و همواره نقش مفید دارویی و تغذیه ای را با خود به همراه داشته اند. یگی از گونه های عسل دارویی و تک گل، عسل زول بوده که از خواص مصرف مفیدی برای انسان ها برخوردار می باشد. آیا نام عسل زول را شنیده بودید و آیا می دانید عسل زول چیست و چه خواصی دارد؟

گیاه زول

گیاه زول (بوقناق یا چوچاق) زول گیاهی است با ظاهر خاردار که جزو گیاهان پایا می باشد. از خانواده چتریان، که گل های آن به صورت کوپه ای و به رنگ بنفش می باشد. در اطراف گلبرگ های این گل تیغ های بلندی وجود دارد که عمدتا به رنگ خود گلبرگ ها است. در ایران در مناطق مختلف مانند کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین و سایر نقاط کشور به وفور دیده می شود. نام دیگر این گیاه خارزن بابا و بوقناق می باشد. در طب سنتی از ریشه و میوه این گیاه بسیار استفاده می گردد که یکی از خواص این گیاه، اثرات ضد دیابت آن است.

عسل زول با موم خواص عسل زول : یکی از عسل های خاص درمانی، عسل زول می باشد که دارای خواص دارویی فراوانی است. عمدتا” طبع این عسل کاملا” گرم است و برای افرادی که دارای سردی مزاج هستند کاملا” مناسب می باشد. از خواص درمانی این عسل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خواص عسل زول چیست ؟

عسل زول از بین برنده عفونت های دستگاه گوارش و تقویت کننده معده بهبود روند تنفس کاهش دهنده درد مفاصل و استخوان ها از بین برنده کم خونی و کاهش دهنده قند خون

عسل زول وحشی (بوقناق) اکسیر حیات در درمان دردهای مفصلی و کمردرد مؤثر است، تقویت کننده دستگاه گوارش و تصفیه کننده خون است، مؤثر در کاهش اوره است و انرژی زا می باشد، سیستم ایمنی بدن را در برابر استرس افزایش می‎دهد، مفید در درمان آب مروارید، بند آورنده خونریزی و ضد میکروب می باشد.

ویژگی اصلی عسل زول چیست ؟

ویژگی اصلی عسل زول خواص ضد دیابت آن است که مشتق از گیاه زول است، جهت تهیه عسل زول به فروشگاه عسل طبیعی مراجعه نمایید.

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه