فواید مصرف عسل توسط بیماران قلبی

درمان بیماری های قلبی با عسل

حضرت رسول اکرم (ص) فرموده اند که خوردن عسل باعث نشاط قلب و تقویت حافظه می شود.

فرمایش حضرت رسول (ص) از لحاظ علمی به صورت ذیل قابل توجیه است؛ قلب پرکارترین عضله بدن است که از بدو تولد شروع به کار می کند و با استراحت آن، انسان و حیوانات به استراحت ابدی می پردازند. این عضله که در طول زندگی انسان هرگز استراحت ندارد. بالطبع بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد. انرژی مورد نیاز عضلات از طریق سوختن گلوکز داخل یاخته های بدن آزاد می شود و عسل منبع سرشار گلوکز است. علاوه بر آن، عسل دارای آنزیم هایی است که قادر به تجزیه و انحلال چربی ها بوده و لذا مصرف عسل باعث می شود که علاوه بر تأمین انرژی فراوان برای تحریک و تقویت قلب چربی های داخل قلب و عروق تحلیل روند و به این وسیله باعث گشاد شدن عروق و رفع تنگی طبعا” از خطر بروز سکته قلبی کاسته می شود. وقتی سرعت جریان خون در قلب و عروق زیاد شود، مقدار هموگلوبین خون افزایش می یابد و این افزایش سبب جذب اکسیژن بیشتر در شش ها و در نهایت شادابی بیشتر به علت اکسیژن رسانی بیشتر به سلول های بدن و دفع کارآمدتر مواد زائد آن ها می شود.

این توجیهات علمی ثابت می کند که مصرف عسل در افراد سالم موجب طول عمر بیشتر قلب آنها می شود و در بیماران قلبی باعث تقویت عضله قلب و تشدید فعالیت آنها می شود. برخی از پزشکان متخصص و محققین قلب و عروق با انجام تحقیقات روی بیماران قلبی از طریق مصرف خوراکی یا تزریقی عسل، مصرف عسل برای سالم نگهداشتن قلب افراد سالم با تقویت قلب بیماران قلبی را بسیار مفید دانسته و توصیه کرده اند.

دکتر گولمب، مصرف ۵۰ تا ۱۴۰ گرم عسل در روز به مدت ۲ ماه توسط بیماران قلبی را توصیه کرده است. از آن جا که مصرف مداوم عسل باعث زدگی بسیاری از افراد می شود، مؤلف(دکتر شهرستانی) توصیه می کند که افراد سالم برای تقویت عمومی بدن و سالم تر نگهداشتن قلب و عروق خود، روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب سرد حل کنند و شربت عسل مذکور را بنوشند. مصرف عسل به صورت شربت عسل با آب سرد، هرگز دل کسی را از عسل نمی زند. همچنین توصیه می شود که بیماران قلبی ضمن این که تحت نظر پزشک معالج خود هستند، با مصرف عسل به تقویت کار قلب خود کمک کنند. توصیه می شود تمام بیماران قلبی، به ویژه آن دسته از بیماران که مبتلا به انسداد یا تنگی عروق قلبی هستند، از مصرف عسل کوتاهی نکنند.

تغذیه عسل توسط بیماران قلبی

ا- تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق را به مدت ۳ ماه به طور مداوم ادامه دهید.

۲- برای مدت ۳ ماه هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید (روزانه ۹۰ گرم). ۳-سعی کنید مصرف در حد ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.

۴-عسل مصرفی را بعد از صبحانه، ناهار و شام به صورت شربت مصرف کنید.

۵- در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل (یک پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب سرد کاملا” حل کنید و بنوشید.

۶- پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵ گرم عسل در هر نوبت (۴۵۱ گرم در روز) ادامه دهید.

۷-پس از اتمام ماه ششم دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است اما توصیه می شود که از آن پس نیز از مصرف عسل غافل نشوید و دست کم یک روز در میان یک لیوان شربت عسل که حاوی یک قاشق مرباخوری عسل باشد، بنوشید.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

کلیدواژه : قلب
شریف
ارسال دیدگاه