اثر عسل روی رفع تصلب شرایین، کم خونی و فشار خون 

فواید عسل برای کم خونی

۱-خوردن یک قاشق غذاخوری آب پیاز مخلوط با یک قاشق غذاخوری عسل در دو نوبت از روز بعد از ناهار و شام)، برای تحلیل چربی های سخت شده در دیواره سرخرگ ها بخصوص سرخرگ های مغزی و درمان سختی دیواره سرخرگ ها (تصلب شرایین) جلوگیری از سکته مغزی موثر است.

۲-سبزی ها (اسفناج، تره، جعفری، هویج، ترب سیاه، کرفس، کاهو و غیره) و آب انواع میوه ها (سیب، گلابی. به،انار و غبره) حاوی مقادیر فراوان ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

در درمان کم خونی می دانیم که آهن جزیی از هموگلوبین است و کمبود آن سبب کاهش هموگلوبین و کاهش ساخته شدن گویچه های قرمز و کم خونی می شود. ویتامین ب ۱۲ برای خونسازی ضروری است و کمبود آن سبب ایجاد کم خونی گشنده می شود. از طرفی آب سبزی ها و میوه ها (به خصوص سبزی ها) حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند و آهن و ویتامین ب ۱۲ در آنها فراوان است. عسل نیز حاوی ویتامین ها و عناصر معدنی ضروری است.

بنابراین برای رفع کم خونی، مصرف یک فنجان آب سبزی ها با آب میوه ها با یک قاشق غذاخوری عسل در دو نوبت از روز به مدت ۲۰ روز و در ادامه مصرف سبزی و میوه کافی در غذای روزانه باعث درمان کم خونی و جلوگیری از بروز مجدد کم خونی می شود.

۳-مصرف یک عدد پیاز متوسط پخته با یک قاشق غذاخوری عسل در دو نوبت از روز سبب کاهش فشار خون می شود.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

 

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه