گردو و عسل(خواص دارویی و طبی)

خواص گردو و عسل

گردو و عسل هر یک به تنهایی فواید بسیاری برای بدن دارند، اما مصرف همزمان خاصیت آنها را افزایش می‌دهد. برخی از خواص عبارتند از:

۱. کاهش کلسترول با گردو و عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن سطح آنتی اکسیدان خون را افزایش و میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف گردو به دلیل آنکه چربی آن از نوع غیر اشباع است، سطح کلسترول را پایین می‌آورد.

۲. کاهش فشار خون با گردو و عسل

یکی از خواص گردو و عسل کاهش فشار خون است. مصرف روزانه ۱۰۰ گرم عسل با همین مقدار گردو به مدت ۴۵ روز برای کاهش فشار خون مفید است.

۳. درمان کم خونی یا آنمی با گردو و عسل

کم خونی به دلیل کمبود هموگلوبین یا گلبول قرمز به وجود می‌آید. هموگلوبین اکسیژن را به سایر قسمت‌های بدن می‌رساند. کم خونی معمولا با احساس خستگی و ضعف همراه است. برای درمان کم خونی، ۵۰۰ گرم گردو را خرد کنید و چند دقیقه در فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد بپزید سپس با ۵۰۰ گرم عسل مخلوط کنید. برای طعم بهتر و تاثیر گذاری خواص آن مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک شیشه بریزید و نیم ساعت قبل از هر وعده‌ی غذایی یک قاشق غذاخوری از آن را مصرف کنید.

عسل ۱۰۰ گیاه انگپین

۴. افزایش میل جنسی با گردو و عسل

یکی دیگر از خواص این ترکیب افزایش میل جنسی است. عسل تولید تستوسترون در مردان را افزایش می‌دهد و گردو یکی از مواد غذایی حاوی استروژن است، بنابراین استفاده از آن برای زنان و مردان می‌تواند در افزایش میل جنسی موثر باشد. همچنین مصرف سه قاشق غذاخوری عسل سطح نیتریک اکسید خون را افزایش می‌دهد. نیتریک اکسید ماده شیمیایی درخون مردان است که در زمان برانگیختگی جنسی افزایش می‌یابد.

۵. درمان زخم معده با گردو و عسل

در طب سنتی برای درمان زخم معده مصرف عسل را با گردو و یا سایر آجیل‌ها را توصیه می‌شود. ۲۰ گرم آجیل یا گردو را خرد کنید و داخل آب گرم بریرید، آن را از یک صافی عبور دهید و مایع شیری رنگ بدست آمده از آن را در ظرفی بریزید. ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مصرف ۱ قاشق چای خوری از این مخلوط قبل از هر وعده‌ی غذایی برای درمان زخم معده مفید است.

۶. درمان یبوست با گردو و عسل

گردو یک ملین طبیعی به حساب می‌آید و مصرف همزمان آن با عسل می‌تواند در درمان و پیشگیری از یبوست موثر باشد.

۷. تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر با گردو و عسل

یکی از بهترین خواص این ترکیب، تقویت حافظه است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به تغذیه‌ی سلول‌های مغز کمک می‌کند. همچنین عسل با کمک به جذب کلسیم در مغز برای تقویت حافظه مفید است. از سوی دیگر گردو منبع غنی از امگا ۳ است، امگا ۳ به بهبود عملکرد سلو‌ل های مغز کمک می‌کند. ترکیب این دو تأثیر شگفت انگیزی بر روی حافظه دارد.

۸. تقویت سیستم ایمنی با گردو و عسل

یکی دیگر از خواص این ترکیب، تقویت سیستم ایمنی است. به دلیل اهمیت سیستم ایمنی برای حفاظت بدن در مقابل بیماری ها، تقویت آن حائز اهمیت است. عسل و گردو به دلیل خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارند به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

۹. پیشگیری از ابتلا به سرطان با گردو و عسل

هر دو خاصیت ضد سرطانی دارند، گردو به دلیل غنی بودن از اسید‌های چرب امگا-۳ به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند و عسل به دلیل دارا بودن فلانوئید‌ها و ترکیبات فنولی از متاستاز سرطان در بدن پیشگیری می‌کند.

۱۰. درمان بی خوابی با گردو و عسل

یکی از شناخته شده‌ترین خواص این معجون، درمان بی خوابی است. ملاتونین (ماده شیمیایی که به بهبود خواب کمک می‌کند.) موجود در گردو به بهبود خواب کمک می‌کند. از طرف دیگر عسل به دلیل شیرین بودن انسولین خون را افزایش می‌دهد و باعث آزاد شدن هورمون سروتونین می‌شود، بدن سروتونین را به ملاتونین تبدیل می‌کند.

داروی جامع امام رضا(ع) و درمان ها را ببینید

طرز تهیه معجون

با صرف ۱۰ دقیقه وقت می‌توانید معجون شگفت انگیزی از عسل را با گردو را تهیه کنید و در میان وعده‌ها سرو کنید.

مواد لازم
عسل ¼ پیمانه
کنجد ¼ پیمانه
پسته خرد شده ½ پیمانه
گردو خرد شده ¼ پیمانه
پودر بادام ½ پیمانه
شیر ۳ پیمانه
موز ۴ عدد

طرز تهیه معجون گردو و عسل


کنجد، بادام، گردو و پسته خرد شده و عسل را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا” یکنواخت شود.
بعد از اضافه کردن سه عدد موز، مخلوط را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید.
این دسر را می‌توانید همراه با موز، خلال پسته، بادام پرک و کنجد سرو کنید.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه